5 Ağustos 2015 Çarşamba

Likya Güneşin Kenti,İlk Durak:Phaselis

Konyaaltı'nda geçirdiğimiz endişeli ve uykusuz bir geceden sonra güney sahillerinde aklımda en çok yer eden ve herkes için büyüleyici bir deneyim olacağına inandığım Phaselis antik kentine doğru yola çıkıyoruz.

3.GÜN

Kemer Phaselis
Olympos Antik Kenti
Kamp: Olympos

Kemer'den çıktıktan 12 km sonra kahverengi Phaselis tabelasını görüyoruz. Sapaktan döndükten sonra Müzekart'larımız sayesinde kolayca gişeden giriş yapıp ücretsiz otopark'a aracımızı bıraktıktan sonra bizi ördek çetesi karşılıyor. (Kaz da olabilir ben aradaki farkı anlamıyorum:)) Elimdeki sandviçin yarısını paylaşıyoruz ve olaysız dağılıyoruz.

Phaselis İ.Ö 7 yy da Rodoslu Koloniciler tarafından yerli bir çobandan kurutulmuş balık karşılığında alınarak kurulduğu söylenir. Pamfilya ve Likya sınırında mükemmel bir coğrafi konuma sahip şehir o dönemlerde yaşanabilecek en güzel yer gibi hissettiriyor. 3 limana sahip şehrin denize girilen en güzel limanı bence güney'de olan ve birçok günlük gezi teknesinin de tercih ettiği liman. Denizi çok doğal ve tamamen kumla kaplı. Denizden kumsala baktığınızda çam ormanlarını ve kentin kalıntılarını izleyebiliyorsunuz. Başka hiçbir yapı yok umarım böyle kalır.

Bu güzel şehri gezdikten sonra kamp yapacağımız Olympos'a doğru yola çıkıyoruz. Olympos (Ulu, Yüce anlamına gelen ) Likya birliği içinde bir antik kent. İçinden buz gibi Akçay deresi geçiyor. Aynı zamanda burada bulunan dağın Zeus ve Apollon kültlerine tapınak olduğunu biliyoruz. İlk defa geldiğim ancak çok işittiğim bu turistik bölge benim için tamamen hayal kırıklığı oldu maalesef. Kent kalıntıları oldukça hoyrat sergileniyor, düzen yok. Yerleşim plansız ve itici. Gereksiz bir kalabalık var ve yaş ortalaması çok düşük. Bunun yanında daha önce sadece kamp yapılan bir çok işletme artık çadır kampına izin vermiyor, sadece bir yer bulabildik. Anladığım kadarıyla anayoldan oldukça içeride ve zahmetli bir yoldan girilen bir zamanların bohem ve sakin koyu çoktan ticari beyinlerle zehirlenmiş. Ancak denizi soğuk tatlı su ile karıştığından olsa gerek çok keyifli. Su birçok yerde kristalleşiyor ve kavurucu sıcakta bir bardak buzlu su kadar tatlı. Plaj hafif taşlı ve şezlong yok:) yer bulabilirseniz havlunuzu serin ve sadece 10 dakikada kapkara olun:)