5 Ağustos 2015 Çarşamba

Likya Programı ve Demre

4. GÜN
Demre Noel Baba klisesi
Limyra
Myra
Kamp: Kaş

Limyra Antik kenti Demre'ye gelmeden Finike Elmalı karayolu üzerinde hemen yol üzerinde. Kenti gezmek için gişeden geçmiyorsunuz. Birçok kaya mezarı, yamaç ev ve bir antik tiyatro bulunmakta. Çok sıcak olduğundan tepedeki akrapol ve kiliseyi gezemedik. Halen arkeolojik çalışmaların devam ettiği kenti fotoğrafladıktan sonra devam ediyoruz.

Demre ve Finike fazla şehirleşmiş iki sahil kenti. Demre'ye vardığımızda pazarından akşam için yiyecek meyve ve sebze alıyoruz ve taşınabilir buzluğumuza koyuyoruz. Aslında bu buzluklar çok iş görüyor ama biz ilk etapta pek beceremedik doğrusu. İçine aldığınız hazır satılan buz üniteleri çok yeterli ve pratik değil. Sahil şehirlerinde bulunan tekel işletmelerinin çoğunda (hemen hemen hepsinde) normalde aldığımız litrelik suları buz olarak satıyorlar bunları eridikçe yenileyerek kullanabilirsiniz. Hem eridiğinde zaten içiyoruz:))

Alışverişimizin ardından sorarak (Google Maps çok yardımcı olamadı) Noel Baba kilisesini bulabildik. St Nicolaus 343 yılında bir lahite gömülüyor ve adına inşa edilen bu kiliseye konuyor. Birçok savaş, deprem, arap akınları gibi büyük dış etkenler tarafından zarar görüyor. Hatta 1087 yılında buraya gelen İtalyan denizciler tarafından kırılan lahitten St Nicolaus'un kemikleri çalınarak Bari'de adına bir katedral inşa ediliyor. Şimdi ise çalınamayan kemik parçaları Antalya Müzesinde sergilenmekte.

Yabancı turistlerin akınına uğrayan kilisenin freskleri oldukça ilgi çekici.